Lectura cu predicții

Textul este structurat de către profesor în fragmente care permit predicţii. Explicaţi-le elevilor că vor citi textul şi se vor opri în anumite locuri pentru a face predicţii şi pentru a le verifica. Pe coli A4 sau pe caiete, elevii au pentru fiecare fragment al textului câte un tabel de tipul:

Untitled

Când ajung la prima oprire, elevii fac predicţii (se indică timpul alocat). Îşi notează predicţia în spaţiul din prima coloană, iar în cea de-a doua notează dovezile găsite în prima parte a textului, pe care se bazează predicţia. În continuare vor citi al doilea fragment, vor revedea predicţiile făcute înainte şi vor completa a treia coloană. Această strategie se poate aplica atât pe textul literar cât şi pe cel informativ. Fragmentarea textului de către profesor permite elevului să se gândească la contextul povestirii, la plasarea acţiunii în timp şi spaţiu.


Sursa: http://proiecte.pmu.ro/web/povestea_limbii_romane/resurse – consultată la data de 17.04.2017.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s