Fișă pentru monitorizarea lecturii

Am prezentat zilele trecute niște modele de fișe de lectură. Revin azi cu aceeași temă pentru lucrurile sunt într-o continuă transformare, pentru că nimic nu este bătut în cuie și eu sunt dispusă să-mi modific cerințele astfel încât copiilor mei de la școală să le facă plăcere să-și îndeplinească sarcinile și școala să nu li se pară o corvoadă.

Discutând cu ei despre lecturile citite, am înțeles că partea care nu le place lor este completarea unei fișe stufoase pentru fiecare carte sau poveste citită. Sinceră să fiu nici mie nu îmi era prea ușor să citesc și să corectez atâtea zeci de fișe. Așa că mi-am sfărâmat mintea să găsesc o modalitate care să nu îi îngreuneze pe cei mici și să-mi ușureze și mie sarcina. Am conceput o fișă mai redusă ca volum care să conțină doar o mică hartă a textului și un tabel în care copiii să noteze zilele în care au citit cartea/povestea, câte pagini și câte minute au citit pe zi. Am apelat apoi la onestitatea părinților pe care i-am rugat să confirme printr-o semnătură în tabel veridicitatea celor consemnate de copii lor. M-am gândit că nu le cer un lucru prea mare având în vedere că părinții sunt „împreună lucrători cu noi”, dascălii, la formarea și educarea copiilor lor și ar trebui să fie primii interesați de progresele copiilor lor. În cazul în care ei nu sunt sinceri și semnează pentru ceva ce copilul lor nu a făcut, își fură singuri căciula, cum s-ar spune, adică se înșeală singuri.

Aceasta este fișa pe care am realizat-o (cele două imagini pe care le-am folosit, creionașul și cartea, sunt preluate de pe internet). Eu am așezat două fișe pe o foaie A4. Fără să sugerez eu ceva, copiii au venit cu propuneri pentru partea de pe verso a fișei (pe care am lăsat-o albă): cei cărora le place să deseneze au propus să deseneze o scenă din poveste, alții au propus ca pe spatele fișei să scrie ce le-a plăcut lor mai mult din poveste, sau dacă ar dori să schimbe ceva în poveste, sau cu ce personaj din poveste ar dori să semene și de ce, sau ce întrebare i-ar adresa scriitorului dacă s-ar întâlni cu el etc. Am constatat cu surprindere că, dacă i-am lăsat pe ei să aleagă ce vor să facă pe spatele fișei, nu au fugit de sarcini, ci au fost plini de entuziasm în alegerea sarcinii.

FISA PT MONITORIZAREA LECTURII

HARTA TEXTULUI ȘI MONITORIZAREA LECTURII – docs
HARTA TEXTULUI ȘI MONITORIZAREA LECTURII – pdf

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s